thefarside

Smålandshelg och bebis-H

Publicerad 2009-06-30 11:24:30 i Allmänt,

*BFFFWWWWWWWWWWWWWWWW*
Så låter Van the huge metalfan. Det är vår fläkt. Den går just nu på högvarv då fröken Tw är allergisk mot gräs, sprit och dumma kunder. Detta gäller i och för sig mig också, iaf det där med sprit och dumma kunder.

I helgen packade jag ner herr H i en väska och drog till Småland. Lagom till middagen öppnade jag väskan och presenterade honom för la familja. Det har varit en skön helg. Eftersom det här med småtrippar nu blivit någon slags vana de senaste helgerna så tyckte H och jag att vi kunde passa på att ta en minitripp i minitrippen liksom, nämligen till vår sommarstuga. Här satte vi oss i trädgården, klagade lite på värmen och pratade en smula med herr E som trippa förbi med sin bräkiga småländska. Jag frågade herr H om han förstått något av herr Es prat, hehe. Herr H hade stått som ett levande frågetecken och undrat vafan han babblat om. Tror det finns en figur i någon serie som pratar som han. Knappt så jag förstod något själv faktiskt.

Sen badade vi. H badkrukade sig i 20 minuter innan han tillslut doppade sig. Fröken E gjorde det hela på 2 minuter och vann därför duellen. Herr Hs version på vem som var bäst i vattnet är inte dokumenterad någonstans därför gäller min.

Förra vecka hälsade jag på fröken S och herr H! Det var dock mest bebis-H som jag var intresserad av här. Bebis-H var ca en vecka gammal och inte alls speciellt intresserad av att riva av ett linbane-race med Tant E just i det läget. Men men, jag får ge honom lite tid.

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Herr H

Publicerad 2009-07-03 10:40:22

Skitsnack gällande badet! Jag simmade i 20 min.



/H

Postat av: Fröken E

Publicerad 2009-07-07 10:36:49

Konstig simskola du gått på...

Postat av: Fröken E

Publicerad 2009-07-07 10:42:08

Konstig simskola du gick...

Postat av: En skadad fågel

Publicerad 2009-07-07 14:11:42

Oj, favorit i repris där

Postat av: Herr J

Publicerad 2009-07-09 00:14:13

Sa d vaå saå jävvra svaåt aå fastaå en redi smaålänning? Herr H kravvlade ju änna aut t vaåsen ju! D taå ju sin tie d, saå d laåtå redit mä 20 menutå!

Postat av: Herr Js dotter

Publicerad 2009-07-09 16:09:44

Jaaada jada jada jada jada jada jaaaaaaada.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fröken E

Glöm surdegar och proffsfotografier. Här får man vara sig själv en stund.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela