thefarside

Julpynta tar tid

Publicerad 2014-12-11 20:28:16 i Allmänt,

När H kommer hem ikväll kommer han att uppmärksamma (eller näe förresten, det kommer han inte) att det står en halmbock på bordet. Det är det julpyntet jag fått fram inför jul hittills. Detta tog mig 45 minuter.

Först in i förrådet under trappan och dra fram julboxen. Funderar. Rota fram några julgransgrejer som jag blev sugen på att ha i ett granris på övervåningen. Spinner vidare på detta och flyttar runt några stolar och ställer fram en skål för att ha kommande ris i. Hittar några blompinnar som jag trycker ner i hyacinten i köket. Funderar. Flyttar blompinnen till amaryllisen på bänken. Funderar igen. Konstaterar att jag inte gillar blompinnen och lägger tillbaka den i boxen.

Hittar planschen med giftinformation för små barn som jag fått på föräldragruppen. Letar efter tejpen och hittar den i gästrummet. Rusar ner igen och sätter upp planschen på insidan av förrådsdörren. Funderar. Sätter två tejpbitar till för säkerhets skull.

Hittar till slut bocken och ställer den på bordet. Blir nöjd direkt.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fröken E

Glöm surdegar och proffsfotografier. Här får man vara sig själv en stund.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela