thefarside

Känner igen mig

Publicerad 2014-12-20 16:36:49 i Allmänt,

Jag har börjat lyssna på Pappapodden (http://blogg.mama.nu/nisseochmanne/) med Nisse och Manne. Sjukt rolig och helt avklädd version av mänsklighetens pappaliv. Löv it!

Manne tar då upp viktigheter som tandborstning och annat som kan bli en utmaning med barn. Han löser tandborstvägrandet med att hitta på en figur som dyker upp med annan dialekt och skojig uppsyn och då går tandborstningen galant. Hans figurer är bland annat Tomten och en fransk snubbe vid namn Jean Claude eller nått, jag minns inte riktigt. Om man kikar på mitt förra inlägg fick man bekanta sig med Jerker, Selmas bilstolspindel. Idag har skon Rolf kommit in i våra liv vid en gnällperiod a la panik som jag inte orkade ta mig ur. Tack för inspirationen pappa-Manne!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fröken E

Glöm surdegar och proffsfotografier. Här får man vara sig själv en stund.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela